powlekać rosnące

powlekać rosnące

O mnie

Moje zdjęcie
Urodziłam się w Pile w 1979 roku, a kilkanaście lat temu osiadłam na warszawskim Grochowie. Jestem poetką, krytyczką, redaktorką; miałam zostać naukowczynią, ale już mi się nie chce. Wydałam na świat trzy książki poetyckie ("Somnambóle fantomowe", "Zagniazdowniki", "Wylinki") i troje dzieci, które coraz bezczelniej sadowią się w pisaniu. Opublikowałam też książkę eseistyczną "Stratygrafie" (Wrocław 2010) i sylwę z apokryfami prenatalnymi - "Powlekać rosnące" (Wrocław 2013).

poniedziałek, 25 lutego 2013

Notatka do "Intima thule"



„Jak wyjść poza bohaterskie dzieje jednostek, poza indywidualizm tak drogi klasycznej historiografii? Współcześni historycy włożyli wiele wysiłku w szczegółowe przebadanie problemów społecznych, ale w studiach nad przestrzeniami prywatnymi – przestrzenią własnych wyobrażeń o sobie, przestrzenią związków między dwoma charakterami wewnętrznymi, które składają się na intymność czasów współczesnych – nie wyszli poza budującą biografię. W historii «ja» i w historii tego, co intymne, wszystko lub prawie wszystko zostaje do zrobienia”.

[Historia życia prywatnego, t. 3 – „Od renesansu do oświecenia”, pod red. Rogera Chartiera, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2005]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz