powlekać rosnące

powlekać rosnące

O mnie

Moje zdjęcie
Urodziłam się w Pile w 1979 roku, a kilkanaście lat temu osiadłam na warszawskim Grochowie. Jestem poetką, krytyczką, redaktorką; miałam zostać naukowczynią, ale już mi się nie chce. Wydałam na świat trzy książki poetyckie ("Somnambóle fantomowe", "Zagniazdowniki", "Wylinki") i troje dzieci, które coraz bezczelniej sadowią się w pisaniu. Opublikowałam też książkę eseistyczną "Stratygrafie" (Wrocław 2010) i sylwę z apokryfami prenatalnymi - "Powlekać rosnące" (Wrocław 2013).

sobota, 2 lutego 2013

Litania dosłowna (do odmawiania i poszerzania)



słowo rezonujące, detonujące, denotujące
słowo pośpieszne po śmieszność
słowo na tak i na nie tak
słowo nierychliwy nietakt

                                   mów się za nami

słowo zakreślaczu korektorze słowo super glue
słowo zbrylające w wieloznaczną grudkę
słowo nożowniku jednoznacznie rozdzielające
słowo frazą fedrujące i frezujące
słowo do ostrużyn i obrzynków ociosujące
słowo, którym próbuje się zabejcować
i zaszpachlować wszystko, co się spartaczyło
(nic z tego, bo luzy wyłażą i straszą)

                                   mów się za nami

słowo wypowiedziane na wrzasku
słowo niewypowiedziane, dostępujące blasku
słowo, które warczysz i kąsasz
słowo straszaku, słowo strażaku zapał gaszący
słowo ugodowe, zgodliwe, godzące do żywego
słowo dorzeczne i słowo bezbrzeżne

                                   mów się za nami

słowo zbędnego zgiełku i wrzasku
karcące, trenujące, wychowujące
słowo umniejszające, z gruntem równające
słowo upupiające, upodlające
słowo w ciasnym gorsecie schematu formujące
słowo w sztancę upychające

                                   mów się za nami

słowo burkliwe, utrudzające, popędzające
słowo popędliwe, urągliwe i urokliwe w jednym ciele słowa
słowo obraźliwe, we wrażliwość się wwiercające
słowo urażające, urabiające, wnikliwie analizujące
słowo dźgające, podżegające, podcinające

usłysz nas
wysłuchaj nas
wysłów się nad nami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz